czwartek, 23 stycznia 2014

JULABAGA i eko akcja u Szminki

Czy znacie Szminkę w Kurniku?
Nie?
To proszę szybko nadrobić zaległości :)

Dziś miał pojawić się przepis, ale sprawa insza jest ważniejsza! Przepis przekładam, więc na później.

Szminka, Magda, to mama dwójki uroczych Szkrabów.
To mama blogująca.
Sympatyczna, życzliwa i empatyczna.
Na swoim blogu, który obserwuję już od dłuższego czasu, z powodzeniem prowadzi wiele akcji charytatywnych dla chorych dzieci.
Pomaga, na ile może i robi dla Maluchów naprawdę wiele dobrego!
Szminkowego bloga poznałam podczas jednej z akcji. W lipcu poruszyła blogowy świat by pomóc Szymusiowi. W aukcje włączyłam mamę.

Magda właśnie zaczęła propagować ideę korzystania z wielorazowych siatek na zakupy.

Jestem na tak!
Dziś jest dzień, w którym Szminka pokazuje Wasze eko torby! TU



Od dawna korzystam z bawełnianej siatki, którą zawsze trzymam w torebce (trochę jest już wysłużona, pora zamienić na nowszy model ;)
W rozmowie pod postem doszłyśmy do wniosku, że przydałoby się zmienić również nawyk pakowania kanapek w foliowe woreczki. Szukając alternatywy uznałyśmy, że ciekawym rozwiązaniem są eko torebki na żywność. Magda wyszukała projektantkę, która tworzy cudne maty do zawijania sandwichy i otrzymała od JULABAGA uroczy, sowi prezent.

JULABAGA


Barwna, wesoła mata jest do wylicytowania o TU, aukcja trwa do 30.01.
Obecnie jej cena wynosi 100 zł, zdaję sobie sprawę, że przekracza jej wartość prawie 5-krotnie, ale cel jest szczytny.
Pieniądze przeznaczone zostaną dla Frania. Chłopca który walczy ze zmorą - rakiem...dla Niego "jutra może już nie być".
„...Pani dziecko ma już półtora roku. Nowotwór jest rozsiany po całym organizmie. Synek może nie przeżyć pierwszej chemii, a z pewnością będzie przechodził ją bardzo ciężko...“ – to słowa lekarza, które wraz z informacją o tym, że Franio choruje na nowotwór, neuroblastomę IV stopień kliniczny, sprawiły, że świat rodziców i Frania legł w gruzach.
Neuroblastoma jest jednym z najmniej znanych lekarzom i najgroźniejszych nowotworów dziecięcych. Znienawidzone przez wszystkich statystyki szacują przeżywalność dzieci na poziomie kilkunastu procent. Protokoły polskich szpitali cały czas zawierają zbyt mało sposobów walki z tym nowotworem. Niejednokrotnie już pozornie udało się wygrać walkę. Niestety, pozostaje jeszcze problem tzw. choroby resztkowej. To oznacza, że w zakamarkach organizmu dziecka czają zamaskowane komórki nowotworowe. Z doświadczeń lekarzy wiadomo, że prawie na pewno uderzą kolejny raz. Wtedy walka zaczyna się od nowa a organizm dziecka, który nie ma już siły, przegrywa.

Za Franiem gorsze i lepsze dni. Chociaż w ostatnim roku więcej było ciężkich chwil, rodzice nie tracą nadziei, że będzie jak dawniej. Obecnie chłopczyk przechodzi radioterapię. Zaraz po jej zakończeniu Franio powinien wyjechać do Niemiec na terapię przeciwciałami anty GD2, ale ta terapia nie jest już refundowana z ramienia NFZ, a jej koszt wynosi ponad 140 000 euro.

Franio ma 2 lata i 3 miesiące. Jest jeszcze małym chłopcem, który prawie połowę swojego życia walczy z nowotworem. Przeszedł wiele bólu i cierpienia. Jeżeli możesz pomóc Frankowi, zrób to jeszcze dziś..."

7 komentarzy:

  1. Ja mam 3 szmaciane torby i jedną żelkową :)
    Szkoda, że wcześniej nie słyszałam o tej akcji też bym wstawiła dziś zdjęcie zakupów. Zdecydowanie fajna akcja :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Heniu moja Droga, ja tego posta od poniedziałku skrobałam...ostatnio z czasem nie domagam i również ogromnie żałuję, że nie udało mi się wcześniej o tej akcji Cię poinformować.
      Hmm, następnym razem maila Ci napiszę! ;)

      Usuń
  2. o blogu Szminki w Kurniku też jeszcze nie słyszałam, ale już nadrabiam zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiu tak pomyślałam, że to od Ciebie mail i się nie myliłam więc już wiem, że Ty to Ty:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy kubeczek dotarł "cały i zdrowy"?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, dotarł bez skazy :)
      Pięknie dziękuję! :)

      Usuń

Dziękuję po stokroć za każdy jeden komentarz :)
Dzięki Wam mam chęć tworzyć to miejsce!