poniedziałek, 1 września 2014

Arbuzowa rozkosz


Wgryzanie się w ten mięsisty owoc, ciumkanie soku i przegryzanie pestek - do tej pory tylko od tej strony znałam arbuza.
Kiedy tylko zobaczyłam przepis na orzeźwiającą lemoniadkę arbuzową u bajówki, wiedziałam, że muszę go wypróbować, bo arbuzy wprost uwielbiam!
Gdy już zatopiłam się w tym soczystym, słodkim smaku poczułam orzeźwienie jakbym do jeziora wpadła...i wpadłam. Wpadłam po uszy w uzależnienie. Tak bardzo, że do końca sezonu na arbuza będę korzystała z jego dobrodziejstw.
Oprócz lemoniady arbuzowej wynalazłam przepis na granitę. Prosty, a smaczny tak bardzo, że i córcia z ogromną chęcią go wypija.

Granita
- 0,5 kg arbuza
- lód
- sok z cytryny
- mięta

Arbuza oczyścić z pestek i zmiksować miąższ. Dodać lód (najlepiej kruszony, ale z braku laku możecie użyć zwykłe kostki, tak jak ja), sok z cytryny i wymieszać. Przełożyć do szklaneczek i udekorować miętą/melisą.


Przy okazji zachęcam Was do zajrzenia na bloga Otaczaj Się Pięknem, gdzie znajdziecie mnóstwo zachwycających zdjęć. Niby takie zwykłe rzeczy jak sok, kubek z kawą, jagodzianki czy kwiaty, a w Jej kadrze nabierają wyrazu, stają się lekkie, delikatne i, co tu dużo mówić...piękne. Lećcie nacieszyć oczy, jest czym :)






14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Oj tak! Sama nie spodziewałam się takiego efektu. Niby niewiele przy nim pracy, a cytrynka dodaje arbuzowi smaczku :)

      Usuń
  2. uwielbiamy arbuza i koktajle gdzie jest on składnikiem, mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie "napoje", widać, że i Emilce też samuje :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miśka arbuza czasem z chęcią zje, innym razem poliże i odda. Koktajle, które robię na bazie jogurtu czy kefiru też nie zawsze lubi, z reguły dwa łyki weźmie i koniec. Dlatego nie wiedziałam czego się spodziewać Heniu. A okazało się, że granita bardzo Ją zainteresowała :)

      Usuń
  4. Uwielbiamy arbuzy :) wiec sprobowalismy, poki jeszcze tanie. Pycha !!! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oh, jak mi miło, dziękuję :) Tak, później szkoda arbuza :)

      Usuń
  5. Ostatnio piłam arbuza zmiksowanego ze spritem. może wersja troche bardziej kaloryczna i mniej zdrowa ale też smakowało fajnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, na Twoim miejscu raczej nie przejmowałabym się kaloriami. Masz wspaniałą figurę :)

      Usuń
  6. Też kilka razy w te lato robiłam wariacje z arbuzem do picia, pycha!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest niesamowicie orzeźwiający, najlepszy na lato :)

      Usuń
  7. Spróbuj jeszcze arbuza razem z truskawkami :) Ja latem wrzucałam w blender wszystko co się dało i to połączenie mnie urzekło...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kurczaki, że też nie przyszło mi do głowy takie połączenie. Jak nie zapomnę to w przyszłym roku koniecznie spróbuje :)

      Usuń

Dziękuję po stokroć za każdy jeden komentarz :)
Dzięki Wam mam chęć tworzyć to miejsce!